Υποχρεωτικό
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ
Ανδρέας Παπαδόπουλος
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να γνωρίζει:
α. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της επιστημονικής έρευνας, ποιοι είναι οι τύποι της έρευνας, τι είναι η βασική και η εφαρμοσμένη έρευνα.
β. Τον τρόπο προβληματισμού για την εξεύρεση ενός θέματος για έρευνα και τη διατύπωση της ερευνητικής υπόθεσης.
γ. Τον τρόπο έρευνας στις βάσεις δεδομένων για τον προσδιορισμό του επιστημονικού κενού στην περιοχή που ενδιαφέρει τον ερευνητή.
δ. Τις αρχές της ποσοτικής έρευνας που εφαρμόζεται στην οργάνωση-διαχείριση του αθλητισμού και τη δυνατότητα να αντιληφθεί τον σχεδιασμό ενός ερωτηματολογίου, μιας κλίμακας και τον τρόπο ποσοτικοποίησης και καταγραφής των απαντήσεων.
ε. Τις αρχές της ποιοτικής έρευνας.
στ. Τον σχεδιασμό μιας πιλοτικής μελέτης και
ζ. τη δυνατότητα πραγματοποίησης μιας έρευνας και τη συγγραφή της.
Με την ολοκλήρωση κάθε ενότητας μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
ΕΝΟΤΗΤΑ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1η
Γνωρίζει τα χαρακτηριστικά της επιστημονικής έρευνας, τους τύπους της έρευνας, τι είναι η βασική και η εφαρμοσμένη έρευνα.
2η
Γνωρίζει τις αρχές της επιστημονικής δεοντολογίας.
3η
Διατυπώνει ερευνητικά ερωτήματα και παρουσιάζει ερευνητικές προτάσεις.
4η
Πραγματοποιεί βιβλιογραφική ανασκόπηση.
5η
Σχεδιάζει μια επιστημονική έρευνα.
6η
Κατανοεί και εφαρμόζει τις τεχνικές δειγματοληψίας.
7η
Γνωρίζει τις μεθόδους συλλογής δεδομένων.
8η
Γνωρίζει τη χρήση του ερωτηματολογίου ως μέσο συλλογής δεδομένων.
9η
Κατανοεί τις αρχές της ποσοτικής έρευνας που εφαρμόζονται στην οργάνωση/διαχείριση του αθλητισμού.
10η
Κατανοεί τις αρχές της ποιοτικής έρευνας που εφαρμόζονται στην οργάνωση/διαχείριση του αθλητισμού.
11η
Αναλύει, επεξηγεί και καταλήγει σε προτάσεις οι οποίες προκύπτουν από τα ερευνητικά δεδομένα.
12η
Γνωρίζει τις μεθόδους γραφής-παρουσίασης της βιβλιογραφίας.
13η
Χρησιμοποιεί τις γνώσεις του για την πτυχιακή εργασία.
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
-
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
-
Λήψη αποφάσεων
-
Αυτόνομη εργασία
-
Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
-
Ομαδική εργασία
-
Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
-
Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
-
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Το μάθημα αποσκοπεί στην κατανόηση του ρόλου και της χρησιμότητας της Μεθοδολογίας. Η δομή του περιστρέφεται γύρω από τις αρχές που διέπουν την επιστημονική έρευνα δηλαδή τον σχεδιασμό, την οργάνωση και την υλοποίηση της. Ο σκοπός του μαθήματος είναι, οι φοιτητές:
Επίπεδο γνώσεων
Να αποκτήσουν γνώσεις Μεθοδολογίας που εφαρμόζονται στις επιστήμες του Αθλητισμού και της Διοίκησης.
Επίπεδο ικανοτήτων
Να αποκτήσουν ικανότητες στον σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας επιστημονικής έρευνας.
Επίπεδο στάσεων
Να εντάξουν τη χρήση της Μεθοδολογίας στην μελλοντική επαγγελματική τους ενασχόληση.
Τα συγκεκριμένα κεφάλαια που θα διδαχτούν είναι:
1
Διάλεξη: Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας.
Εργαστήριο: Εκμάθηση –εμπέδωση σχετικής ορολογίας.
Βιβλιογραφία:
-
Creswell, J.W. (2016). Η έρευνα στην εκπαίδευση. Σχεδιασμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας. Αθήνα: Ίων.
-
Sauders, P., Lewis, A. & Thornhill, M. (2014). Μέθοδοι έρευνας στις επιχειρήσεις και την οικονομία. Θεσσαλονίκη: Δίσιγμα.
-
Quinlan, C., Zikmund, W. (2017). Μέθοδοι επιχειρηματικής έρευνας. Λευκωσία: BROKEN HILL PUBLISHERS LTD.
Link:
2
Διάλεξη: Η δεοντολογία στην επιστημονική έρευνα.
Εργαστήριο: Σενάριο έρευνας βασισμένο στους κανόνες της επιστημονικής δεοντολογίας.
Βιβλιογραφία:
-
Creswell, J.W. (2016). Η έρευνα στην εκπαίδευση. Σχεδιασμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας. Αθήνα: Ίων.
-
Sauders, P., Lewis, A. & Thornhill, M. (2014). Μέθοδοι έρευνας στις επιχειρήσεις και την οικονομία. Θεσσαλονίκη: Δίσιγμα.
-
Quinlan, C., Zikmund, W. (2017). Μέθοδοι επιχειρηματικής έρευνας. Λευκωσία: BROKEN HILL PUBLISHERS LTD.
Link:
3
Διάλεξη: Το ερευνητικό αντικείμενο.
Εργαστήριο: Σύνταξη ερευνητικής πρότασης.
Βιβλιογραφία:
-
Creswell, J.W. (2016). Η έρευνα στην εκπαίδευση. Σχεδιασμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας. Αθήνα: Ίων.
-
Sauders, P., Lewis, A. & Thornhill, M. (2014). Μέθοδοι έρευνας στις επιχειρήσεις και την οικονομία. Θεσσαλονίκη: Δίσιγμα.
-
Quinlan, C., Zikmund, W. (2017). Μέθοδοι επιχειρηματικής έρευνας. Λευκωσία: BROKEN HILL PUBLISHERS LTD.
Link:
4
Διάλεξη: Η ανασκόπηση της βιβλιογραφίας.
Εργαστήριο: Αναζήτηση πηγών στις βάσεις δεδομένων.
Βιβλιογραφία:
-
Creswell, J.W. (2016). Η έρευνα στην εκπαίδευση. Σχεδιασμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας. Αθήνα: Ίων.
-
Sauders, P., Lewis, A. & Thornhill, M. (2014). Μέθοδοι έρευνας στις επιχειρήσεις και την οικονομία. Θεσσαλονίκη: Δίσιγμα.
-
Quinlan, C., Zikmund, W. (2017). Μέθοδοι επιχειρηματικής έρευνας. Λευκωσία: BROKEN HILL PUBLISHERS LTD.
Link:
https://eclass.uop.gr/modules/document/?course=OMA378
5
Διάλεξη: Ο ερευνητικός σχεδιασμός.
Εργαστήριο: Δημιουργία ερευνητικού σχεδιασμού.
Βιβλιογραφία:
-
Creswell, J.W. (2016). Η έρευνα στην εκπαίδευση. Σχεδιασμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας. Αθήνα: Ίων.
-
Sauders, P., Lewis, A. & Thornhill, M. (2014). Μέθοδοι έρευνας στις επιχειρήσεις και την οικονομία. Θεσσαλονίκη: Δίσιγμα.
-
Quinlan, C., Zikmund, W. (2017). Μέθοδοι επιχειρηματικής έρευνας. Λευκωσία: BROKEN HILL PUBLISHERS LTD.
Link:
https://eclass.uop.gr/modules/document/?course=OMA378
6
Διάλεξη: Δειγματοληψία.
Εργαστήριο: Δημιουργία σεναρίου με τη χρήση των τεχνικών δειγματοληψίας.
Βιβλιογραφία:
-
Creswell, J.W. (2016). Η έρευνα στην εκπαίδευση. Σχεδιασμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας. Αθήνα: Ίων.
-
Sauders, P., Lewis, A. & Thornhill, M. (2014). Μέθοδοι έρευνας στις επιχειρήσεις και την οικονομία. Θεσσαλονίκη: Δίσιγμα.
-
Quinlan, C., Zikmund, W. (2017). Μέθοδοι επιχειρηματικής έρευνας. Λευκωσία: BROKEN HILL PUBLISHERS LTD.
Link:
7
Διάλεξη: Μέθοδοι συλλογής δεδομένων.
Εργαστήριο: Δημιουργία δομημένης συνέντευξης.
Βιβλιογραφία:
-
Creswell, J.W. (2016). Η έρευνα στην εκπαίδευση. Σχεδιασμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας. Αθήνα: Ίων.
-
Sauders, P., Lewis, A. & Thornhill, M. (2014). Μέθοδοι έρευνας στις επιχειρήσεις και την οικονομία. Θεσσαλονίκη: Δίσιγμα.
-
Quinlan, C., Zikmund, W. (2017). Μέθοδοι επιχειρηματικής έρευνας. Λευκωσία: BROKEN HILL PUBLISHERS LTD.
Link:
8
Διάλεξη: Συλλογή δεδομένων με ερωτηματολόγιο.
Εργαστήριο: Δημιουργία ερωτηματολογίου.
Βιβλιογραφία:
-
Creswell, J.W. (2016). Η έρευνα στην εκπαίδευση. Σχεδιασμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας. Αθήνα: Ίων.
-
Sauders, P., Lewis, A. & Thornhill, M. (2014). Μέθοδοι έρευνας στις επιχειρήσεις και την οικονομία. Θεσσαλονίκη: Δίσιγμα.
-
Quinlan, C., Zikmund, W. (2017). Μέθοδοι επιχειρηματικής έρευνας. Λευκωσία: BROKEN HILL PUBLISHERS LTD.
Link:
9
Διάλεξη: Ποσοτική έρευνα.
Εργαστήριο: Παρουσίαση ποσοτικών δεδομένων με τη χρήση λογισμικών πακέτων.
Βιβλιογραφία:
-
Creswell, J.W. (2016). Η έρευνα στην εκπαίδευση. Σχεδιασμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας. Αθήνα: Ίων.
-
Sauders, P., Lewis, A. & Thornhill, M. (2014). Μέθοδοι έρευνας στις επιχειρήσεις και την οικονομία. Θεσσαλονίκη: Δίσιγμα.
-
Quinlan, C., Zikmund, W. (2017). Μέθοδοι επιχειρηματικής έρευνας. Λευκωσία: BROKEN HILL PUBLISHERS LTD.
Link:
10
Ποιοτική έρευνα.
Εργαστήριο: Παρουσίαση ποιοτικών δεδομένων με τη χρήση λογισμικών πακέτων.
Βιβλιογραφία:
-
Creswell, J.W. (2016). Η έρευνα στην εκπαίδευση. Σχεδιασμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας. Αθήνα: Ίων.
-
Sauders, P., Lewis, A. & Thornhill, M. (2014). Μέθοδοι έρευνας στις επιχειρήσεις και την οικονομία. Θεσσαλονίκη: Δίσιγμα.
-
Quinlan, C., Zikmund, W. (2017). Μέθοδοι επιχειρηματικής έρευνας. Λευκωσία: BROKEN HILL PUBLISHERS LTD.
Link:
11
Διάλεξη: Αποτελέσματα/συζήτηση/συμπεράσματα/προτάσεις μιας επιστημονικής έρευνας.
Εργαστήριο: Κατανόηση-εμπέδωση του τρόπου παρουσίασης των αποτελεσμάτων μιας έρευνας.
Βιβλιογραφία:
-
Creswell, J.W. (2016). Η έρευνα στην εκπαίδευση. Σχεδιασμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας. Αθήνα: Ίων.
-
Sauders, P., Lewis, A. & Thornhill, M. (2014). Μέθοδοι έρευνας στις επιχειρήσεις και την οικονομία. Θεσσαλονίκη: Δίσιγμα.
-
Quinlan, C., Zikmund, W. (2017). Μέθοδοι επιχειρηματικής έρευνας. Λευκωσία: BROKEN HILL PUBLISHERS LTD.
Link:
https://eclass.uop.gr/modules/document/?course=OMA378
12
Διάλεξη: Η βιβλιογραφία.
Εργαστήριο: Εξάσκηση στις μεθόδους γραφής- παρουσίασης της βιβλιογραφίας.
Βιβλιογραφία:
-
Creswell, J.W. (2016). Η έρευνα στην εκπαίδευση. Σχεδιασμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας. Αθήνα: Ίων.
-
Sauders, P., Lewis, A. & Thornhill, M. (2014). Μέθοδοι έρευνας στις επιχειρήσεις και την οικονομία. Θεσσαλονίκη: Δίσιγμα.
-
Quinlan, C., Zikmund, W. (2017). Μέθοδοι επιχειρηματικής έρευνας. Λευκωσία: BROKEN HILL PUBLISHERS LTD.
Link:
13
Διάλεξη: Πτυχιακή εργασία.
Εργαστήριο: Δημιουργία πλάνου πτυχιακής εργασίας.
Βιβλιογραφία:
-
Creswell, J.W. (2016). Η έρευνα στην εκπαίδευση. Σχεδιασμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας. Αθήνα: Ίων.
-
Sauders, P., Lewis, A. & Thornhill, M. (2014). Μέθοδοι έρευνας στις επιχειρήσεις και την οικονομία. Θεσσαλονίκη: Δίσιγμα.
-
Quinlan, C., Zikmund, W. (2017). Μέθοδοι επιχειρηματικής έρευνας. Λευκωσία: BROKEN HILL PUBLISHERS LTD.
Link:
-
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις
39 ώρες (3Χ13) (1,56 ECTS)
Εργαστήριο
39 ώρες (3Χ13) (1,56 ECTS)
Ομαδική εργασία
15 ώρες (0,60) ECTS)
Ατομική εργασία
15 ώρες (0,60) ECTS)
Αυτοτελής μελέτη για τις τελικές εξετάσεις
15 ώρες (0,60)
Εξετάσεις
2 ώρες (0,08 ECTS)
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)
125 ώρες (5 ects)
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
Η αξιολόγηση των φοιτητών περιλαμβάνει:
-
Γραπτή τελική εξέταση με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής (70 %).
- Ατομική/ομαδική εργασία (15 %) η κάθε μία. Σύνολο (30%).
Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται στην ελληνική γλώσσα, με τη βοήθεια ειδικού λογισμικού (labprο-verificare) δημιουργίας ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής. Το λογισμικό έχει τη δυνατότητα να αντλεί ερωτήσεις από μια «τράπεζα» ερωτήσεων που έχει δημιουργηθεί από το περιεχόμενο του μαθήματος και να σχηματίζει μοναδικούς συνδυασμούς ερωτήσεων για κάθε ερωτώμενο. Τα γραπτά των ερωτώμενων διορθώνονται ηλεκτρονικά με τη βοήθεια Η/Υ.
Λαμβάνεται ειδική μέριμνα για εξέταση Α.ΜΕ.Α και φοιτητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, σύμφωνα με τον κανονισμό του ΤΟΔΑ
-
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία :
-
Creswell, J.W. (2016). Η έρευνα στην εκπαίδευση. Σχεδιασμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας. Αθήνα: Ίων.
-
Sauders, P., Lewis, A. & Thornhill, M. (2014). Μέθοδοι έρευνας στις επιχειρήσεις και την οικονομία. Θεσσαλονίκη: Δίσιγμα.
- Quinlan, C., Zikmund, W. (2017). Μέθοδοι επιχειρηματικής έρευνας. Λευκωσία: BROKEN HILL PUBLISHERS LTD.
-
- URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS